Du er her: Forside IT Internet Brands

Brands

Brands betydning for valg af legetøj og barnevogn

Hvad betyder brands når man køber legetøj og barnevogne? I denne artikel prøver vi at give bud på hvilken betydning brands har når man f.eks. kigger på barnevogn eller køber legetøj. Påstanden er den at det betyder meget når man f.eks. køber barnevogn hvor brands som ABC Design på trods af rigtigt gode barnevogne har svært ved at matche f.eks. Odder , alene fordi brandet tillægges meget stor værdi. Ligesom at de fleste legetøj brands som f.eks. Fisher Price eller BRIO giver god tryghed når man køber legetøj til sine børn

Klapvogne og Barnevogne

Det er mit klare indtryk at når der kigge på barnevogne så betydre brands rigtigt meget. Tit og ofte er det mit klarer indtryk at valget er mellem Emmaljunga som er en kvalitetsbarnevogn fra Sverige og så Odder der er en kvalitetsbarnevogn fra en producent i Danmark. Der findes mange andre gode mærker inden for barnevogne f.eks. ABC Design og fra en anden kendt producent BRIO. BRIO er jo netop kendt for legetøj , men jo netop også kvalitetslegetøj af trø Men det er mit klare indtryk at Brandet her betyder alt. Derfor er det typiske valg altså ikke f.eks. Brio eller ABC Design , men de to fornævnte brands. Det sjove er at jeg ikke er af den opfattelse at brands betyder ligeså meget når man køber klapvogn ,hvor jeg tror der kigges meget mere på funktionalitet . Jeg tror at Odder og Emmaljunga er så etablerede brands at uanset hvordan BRIO satser på funktionalitet eller hvilke super gennemtænkte designs ABC Design præsentere inden for barnevogne så skal der rigtigt meget til før man vælger en barnevogn fra ABC Design. Min hypotese er at brand og tryghed betyder mere fordi det er langt mere intimt at skulle sove end at skulle transporteres. Man ønsker den bedst tænkelige søvn til sine børn , ligesom at børnene tit er alene når de sover i barnevogn , hvorfor man ønsker de sikreste, varmeste og tryggeste omgivelser. Derfor betyder brand mere for barnevogn end for klapvogn

Legetøj

Når man køber legetøj så tror jeg at de fleste forældre gerne vil købe legetøj der er så sundt som muligt men også meget gerne bidrager til at udvikle børnene og deres leg. Derfor tror jeg også at de fleste forældre i et eller andet omfang foretrækker brands til deres børn. Min påstand vil være at jo mindre børnene er desto mere kritisk kigger man på legetøjet. Hvorfor f.eks. at brands som Fisher Price og BRIO er så stærke på legetøjet til de mindste, vi vælger som forældre det sikre igen fordi der er situationer hvor børnene er alene med legetøjet og de sutter på det putter det i munden mv.. Derfor tror jeg kvalitet og tryghed er alfa og omega